جعبه سازی | جعبه مقوایی | کارتن سازی | کارتن | مقوا | دنیای بسته بندی

کارتن سازی | کارتن میوه | جعبه خرما | بسته بندی خشکبار | جعبه مقوایی | جعبه لمینتی | جعبه سازی

جعبه سازی | جعبه مقوایی | کارتن سازی | کارتن | مقوا | دنیای بسته بندی

کارتن سازی | کارتن میوه | جعبه خرما | بسته بندی خشکبار | جعبه مقوایی | جعبه لمینتی | جعبه سازی

جعبه خرما و جعبه مقوایی در جعبه سازی و کارتن سازی و انواع طراحی بسته بندی

صادرکنندگان خرما کشور به اهمیت بسته بندی در فروش جهانی محصولاتشان پی برده اند و به همین سبب بیش از پیش وقت و هزینه صرف تولید جعبه خرما و کارتن مادر خرما می کنند. پس از کیفیت محصول داخل بسته زیبایی و کیفیت بسته بندی ، نماد هویت صنعتی و تجاری کشورمان به حساب می آید. صنایع چاپ و بسته بندی با حقظ استانداردهای بین المللی طی سالیان توانسته سلیقه ی مشتری داخلی و خارجی را تامین کند و نقش اساسی در میزان صادرات کشور ایفا کند.



درِ جعبه ها ، به طور معمول از مقوای پشت طوسی تشکیل شده اند. صخامت و گرماژ مقوا ی مصرفی یا به صلاح دید کارشناس بسته بندی و یا با توافق سفارش دهنده تعیین می گردد. مقوای پشت طوسی بهداشتی نیست و حتما خرما باید در پوششی پلاستیکی از تماس مستقیم. اتصالات در جعبه ها منگنه ای می باشد. طراحی ساختار آنها فاقد پیچیدگی و جزئیات جعبه سازی جعبه های دکوراتیو است. طراحی گرافیکی در این نوع جعبه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رطب در زمره تره بار قرار می گیرد و بسته بندی رطب ایرانی به خصوص رطب مضافتی بم در عرصه صادرات و رقابت بین المللی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. ویژگی های منحصر به فرد این نوع از بسته بندی خرما در ذیل آمده است. بدنه ی جعبه خرما معمولا از ورق کارتن Eفلوت سفید رنگ تشکیل می شود. بسته بندی خرما و رطب مضافتی بم با بدنه ی سفید رنگ E فلوت معمولا در سردخانه موجود است . اتصالات کف جعبه خرما نیز مانند درب آن توسط منگنه صورت می گیرد. جعبه رطب مضافتی و سایر انواع خرما و رطب موجود در بازار با اینکه از نظر سایز مشابه به نظر می رسند اما گوناگونی و تنو بسیار زیادی دارند. برای مثال در تصویر زیر می بینید که دو درب قیمت جعبه خرما با ساختاری کاملا یکسان ، ابعاد کاملا متفاوت دارند.



همان طور که مستحضر هستید زیبایی و ترکیب رنگ مناسب جعبه ها می تواند نرخ فروش را به شدت افزایش دهد. به همین جهت بهتر است توجه ویژه ای به ظاهر بسته بندی محصولات خود از جمله جعبه خرما داشته باشیم. تولید جعبه برای مواد غذایی مختلف از پیچیدگی ها و ظرافت های خاصی بر خورد است. که بخشی از آن با دانش فنی و بخش وسیع دیگری به واسطه تجربه در عرصه ی بسته بندی حاصل می شود. متخصصان و طراحان جعبه سازی آوین پک با اتکا بر تجربه و مهارت بهترین جنس، مناسب ترین رنگ ها، مناسب ترین فرم و کارآمد ترین طرح ها را با خلاقیت و ایده پردازی بصورت اختصاصی برای محصولات مختلف در این مورد بسته بندی خرما (جعبه خرما) طراحی نموده تا محصولات در بهترین شرایط و حداکثر تاثیر گذاری روانه بازار شوند و در فرآیند فروش و مارکتینگ درخشان ترین نتایج حاصل گردد.

کیفیت چاپ در جعبه سازی بسیار حائز اهمیت است. صنایع چاپ این امکان را فراهم کرده تا سفارش دهندگان نوع چاپ خود را نیز تعیین کنند و امکان چاپ به صورت ورنی، سلفون براق، سلفون مات، یووی و غیره وجود دارد. طراحی حسی است. به این معنی که جعبه ها باید طوری طراحی شود که مشتریان حس خوبی از مشاهده بسته بندی داشته باشند و این امر به سرعت منجر به خرید می شود. تولید کارتن یا به عبارت دیگر کارتن سازی محصولات خرما ، گاه هم زمان و گاه پس از اتمام فرایند تولید جعبه قابل انجام است ، که این موضوع با صلاح دید کمپانی سفارش دهنده و هماهنگی با واحد تولید آوین پک صورت می پذیرد.



حفظ زیبایی و لوکس بودن طراحی جعبه در کنار حفظ کارایی و استاندارد بودن بسته بندی نهایی به منظور صادرات، اصلی ترین چالش طراحان در جلسه ایده پردازی پروژه طراحی بسته بندی و طراحی جعبه خرما پیارم است. خرمای پیارم در زمره خشکبار قرار می گیرد و بسته بندی خشکبار ایرانی در عرصه صادرات و رقابت بین المللی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. ویژگی های منحصر به فرد این نوع از بسته بندی خرمای پیارم در ذیل آمده است. هارمونی رنگ ها به مفهوم استفاده از رنگ های گرم و با تم مشابه از نقاط قوت این طراحی است که به معنای واقعی کلمه با طعم و مزه ی کالای درون آن هم خوانی دارد. همسو بودن تماتیک رنگ های بسته بندی با کالای درون آن از نکات بسیار مهم در جعبه سازی بخصوص بسته بندی رطب ست.



لازم به ذکر است که همان مقدار که تولید یک بسته بندی ایده آل با حفظ استانداردهای بین الملل می تواند در به دست آوردن سهم بازار موثر باشد ، کیفیت محصول داخل بسته نیز حائز اهمیت است و چه بسا بیشتر. بعد از اینکه جاذبه ی بصری طراحی بسته بندی و جعبه خرما عاملی شد که مشتری محصول شما را از غرفه ی فروشگاه انتخاب کند، بعد از اینکه محصول داخل جعبه – خرما – را می خورد ، اگر طعم و کیفیت آن در نظرش مقبول بیوفتد، طرح بسته بندی را همواره به خاطر خواهد داشت. در غیر این صورت کالای شما که به تبع بسته بندی آن و یک خرید هیجانی که حاصل زیبایی جعبه بوده است، ذهنیت فرد را خدشه ای وارد می کند. بسته بندی خرما و رطب بخاطر گستردگی خود محصول از پیچیدگی و ظرافت خاصی برخوردار است که هم باغ داران و گاهی تاجران به خوبی از آن آگاهند. ساختار ساده این نوع بسته بندی ها ایجاب می کند که مانور بیشتری بر طراحی گرافیکی این نوع جعبه داشته باشیم تا طراحی بسته بندی ساختاری.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.